Πράγα ΝΟΕ 2019

Το 1ο ΕΚ Λαμίας πραγματοποίησε με επιτυχία τη 3η κινητικότητα του σχεδίου Erasmus+ KA1 με τίτλο «Επιδιώκοντας ένα ψηφιακό μαθητοκεντρικό σχολείο» με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών του σχολείου στην Πράγα την περίοδο 11-15 Νοεμβρίου 2019, για την παρακολούθηση σεμιναρίου με τίτλο «GoingDigitalinanInnovativeClassroom». Στο σεμινάριο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από Δανία, Ρουμανία, Ιταλία και Πολωνία. Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος και των στόχων του υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο :

https://www.schooleducationgateway.eu/el/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=59825

          Κατά τη διάρκεια της κινητικότηταςοι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε δομημένα σεμινάρια επιμόρφωσης με αντικείμενο τρόπους και τεχνικές που δημιουργούν κίνητρα ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και αυξάνουν την ελκυστικότητα και την καινοτομία των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιήθηκαν δωρεάν διαδικτυακά εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών δραστηριοτήτων μέσω κινητών συσκευών και ομαδοσυνεργατικές πρακτικές σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους μέσω παιχνιδοποίησης των δραστηριοτήτων. Παράλληλα ενημερώθηκαν για τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση, τις νέες τάσεις στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καθώς και για σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και προσεγγίσεις.

Στα πλαίσια της βιωματικής εμπειρίας του κοινωνικού και εκπαιδευτικού γίγνεσθαι, επισκέφθηκαν ένα τεχνικό σχολείο στην Πράγα και παρακολούθησαν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης του σχολείου. Συμμετείχαν σε ένα πραγματικό μάθημα ως παρατηρητές και είχαν ενδιαφέρουσες συζητήσεις με στελέχη, εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου.

Στο πάισιο της διαπολιτισμικής εμπειρίας, είχαν ενδιαφέρουσες ανταλλαγές απόψεων με τους εισηγητές του σεμιναρίου και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του προγράμματος. Επισκεφθήκαν αξιοθέατα της πόλης και ενημερώθηκαν για την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό της Πράγας και της Τσεχίας, καθώς και τις τρέχουσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της χώρας.

Οι νέες εκπαιδευτικές τεχνικές έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται σε μια σειρά πιλοτικών μαθημάτων του σχολείου, με στόχο την ενίσχυση των μαθησιακών κινήτρων των μαθητών, την εφαρμογή καινοτόμων μαθόδων και τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συνολική εμπειρία ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική, έδωσε μια ευρωπαϊκή θεώρηση στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και στο σχολείο γενικότερα καθώς και εδιαφέροντα εναύσματα για βελτίωση της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής.

Μια συνοπτική παρουσίαση της κινητικότητας, η οποία δημιουργήθηκε με ένα από τα νέα εργαλεία που παρουσιάστηκαν στο σεμινάριο,   είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://spark.adobe.com/video/x5JtRs8qymkKG και περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

Πρόσθετες πληροφορίες