ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            Το 1ο ΕΚ Λαμίας πραγματοποίησε με επιτυχία τη 1η κινητικότητα του σχεδίου Erasmus+ KA1 με τίτλο «Επιδιώκοντας ένα ψηφιακό μαθητοκεντρικό σχολείο» με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών του σχολείου στις Βρυξέλλες την περίοδο 2-6 Δεκεμβρίου 2018, για την παρακολούθηση σεμιναρίου με τίτλο «Interactive ICT-based, web and digital tools for an effective blended, flipped and cooperative learning». Στο σεμινάριο συμμετείχαν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί από 5 διαφορετικές χώρες.

          Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε δομημένα σεμινάρια επιμόρφωσης με αντικείμενο τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων στη δημιουργία μαθημάτων για μαθητοκεντρικές και συνεργατικές ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές. Ενημερώθηκαν για τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση, τις νέες τάσεις στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καθώς και τους τρόπους εφαρμογής συνεργατικών μαθητοκεντρικών τεχνικών.

Ανέπτυξαν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις σχετικά με τεχνικές συνεργατικής μάθησης, μικτής μάθησης και ανάστροφης τάξης και πειραματιστήκανε με εργαλεία δημιουργίας και επεξεργασίας εκπαιδευτικών βίντεο, συγγραφής διαδραστικών παρουσιάσεων, ψηφιακών βιβλίων, ψηφιακών αφηγήσεων και κόμικ. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε σε εργαλεία αξιολόγησης και συγγραφής διαφόρων μορφών κουίζ, την χρήση τους σε ψηφιακές πλατφόρμες διαχείρισης μάθησης και την δημιουργία μαθημάτων κατάλληλων για χρήση σε κινητές συσκευές.

Στα πλαίσια της βιωματικής εμπειρίας του τοπικού κοινωνικού και εκπαιδευτικού γίγνεσθαι επισκέφθηκαν ένα τοπικό σχολείο, αλληλεπίδρασαν σε ένα τυπικό μάθημα με τους μαθητές του και είχαν ενδιαφέρουσες ανταλλαγές απόψεων με τους καθηγητές του αλλά και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του προγράμματος. Επισκέφθηκαν το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και συμμετείχαν σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον παιχνίδι ρόλων του Ευρωκοινοβουλίου όπου κλήθηκαν ως ευρωβουλευτές να τοποθετηθούν σε επίκαιρα ευρωπαϊκά νομοσχέδια και οδηγίες αλλά και να συνεργαστούν και διαπραγματευτούν με τους υπόλοιπους ξένους συμμέχοντες. Τέλος, επισκεφθήκαν αξιοθέατα της πόλης και ενημερώθηκαν για την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό των Βρυξελλών.

Οι νέες τεχνικές έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται σε μια σειρά πιλοτικών μαθημάτων του σχολείου, με στόχο την ενίσχυση των μαθησιακών κινήτρων των μαθητών και τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συνολική εμπειρία ήταν ιδαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική, έδωσε μια ευρωπαϊκή θεώρηση στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και στο σχολείο γενικότερα καθώς και ευκαιρίες και εναύσματα για βελτίωση της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής.

Μια συνοπτική παρουσίαση της κινητικότητας, η οποία δημιουργήθηκε με ένα από τα νέα εργαλεία που παρουσιάστηκαν στο σεμινάριο, είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://spark.adobe.com/page/AYhTC5FxK0hrE/ και περισσότερες πληροφορίες στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

Πρόσθετες πληροφορίες